En vecka inlagd på sjukhus

2016-03-22 @ 10:18:00
Nu är jag äntligen hemma efter en vecka på Akademiska Barnsjukhuset i Uppsala! Under en veckas tid satt jag instängd på ett rum, uppkopplad till en apparat och kunde inte göra nånting som inte kunde göras inne på det där rummet. Ett rum med två sängar (en för mamma och en för mig), en tv, ett bord och två stolar. Som jag berättat tidigare så skulle jag åka till Uppsala just för att göra ett video-långtids-EEG. 
 
Efter en jobbig vecka så har jag äntligen klarat av det, det har varit väldigt uttråkande, instängt och frustrerande att inte kunna bete sig normalt. Det var inte alls skönt slippa skola och få vara "ledig", jag hade inte alls nån frihet då jag bara hade några meters sladd att röra mig på, som max kunde jag under veckan gå ut till toaletten...
 
Såhär såg jag ut, elektroder på huvudet och en ful mössa utanpå, massa sladdar som går ner till en dosa som jag hade i en väska på magen och som sen kopplades upp till en apparat/dator där min hjärnaktivitet samlades via en tjock sladd. Alla dem här grejerna fick jag lov att sova med, fatta vad skönt det var att sova inatt utan allt det här!
 
Såhär fint såg det ut på skärmen, totalt hade jag 23 st elektroder och var videoövervakad av två kameror dygnet runt och om jag skulle flytta mig i rummet så skulle kamerornas riktning flyttas till mig.
 
En dag fick jag träffa vårdhunden Livia som är en Labradoodle, en kvinna som hade en forskning "Hund inom barnsjukvården" och jag tyckte det var en riktigt bra forskning då djur gör skillnad, djur ger en starka känslor.
 
Superfin selfie...
 
Mamma fotar lagomt fina bilder på mig...
 
Från den här matlistan fick vi bestämma mat varje dag till både lunch och middag och maten var faktiskt ganska god speciellt pannacottan vi åt till efterrätt varje dag ;)
 
Man kunde också välja sallad med olika tillbehör och Västkustsalladen med pasta var riktigt god!
 
Nu är det bara vänta på att läkare, kirurger, biomedicinsk analytiker ska kolla på mina Magnetkamera bilder och resultaten från mitt EEG och se hur vi ska fortsätta, om det kanske kan bli en operation.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: