Imorgon åker vi

2016-03-24 @ 18:31:37
Under hela vintern är det påsklovet jag väntar på. Nej det är inte för att jag inte gillar vintern, det är för att jag vill ha mer vinter. Under den här vintern har vi inte haft så mycket snö och inte toppen väder. Några härliga dagar har vi fått. Toppen var ju iallafall när vi var till Storfjätern/fjätervålen, underbart väder och före. Då fick jag åka både längdskidor och slalom. Mer om den helgen kan ni läsa HÄR!

Men under påsken är det dags för skoter och kanske slalom! Det ska bli så härligt att få åka upp till mitt favoritställe vinter som sommar och bara vara, mysa och ha det härligt 72 mil hemifrån. Jag ska njuta av vintern för jag har hört att det är mycket snö där och jag längtar!

I år blir inte bror min med och det tycker jag är tråkigt, men han har ju en egen vilja och inte heller min farbror vilket betyder att vi kanske inte kommer åka lika långa skoterturer. Det blir jag, pappa och lill-kusinen som åker imorgon för farmor och farfar är redan där!

Den 4 April 2015 var en underbar dag då vi åkte upp på Grönfjälls toppen 1400 möh!
Jag tog massa bilder, över 100st så det här är bara några, kunde inte ens ladda upp bilderna då de var för stora...

Ha en bra Påsk och Påsklov allesammans för under veckan kommer jag inte kunna blogga, men förhoppningsvis har jag massa bilder att uppdatera bloggen med då jag har min kamera med mig!

En vecka inlagd på sjukhus

2016-03-22 @ 10:18:00
Nu är jag äntligen hemma efter en vecka på Akademiska Barnsjukhuset i Uppsala! Under en veckas tid satt jag instängd på ett rum, uppkopplad till en apparat och kunde inte göra nånting som inte kunde göras inne på det där rummet. Ett rum med två sängar (en för mamma och en för mig), en tv, ett bord och två stolar. Som jag berättat tidigare så skulle jag åka till Uppsala just för att göra ett video-långtids-EEG.

Efter en jobbig vecka så har jag äntligen klarat av det, det har varit väldigt uttråkande, instängt och frustrerande att inte kunna bete sig normalt. Det var inte alls skönt slippa skola och få vara "ledig", jag hade inte alls nån frihet då jag bara hade några meters sladd att röra mig på, som max kunde jag under veckan gå ut till toaletten...

Såhär såg jag ut, elektroder på huvudet och en ful mössa utanpå, massa sladdar som går ner till en dosa som jag hade i en väska på magen och som sen kopplades upp till en apparat/dator där min hjärnaktivitet samlades via en tjock sladd. Alla dem här grejerna fick jag lov att sova med, fatta vad skönt det var att sova inatt utan allt det här!

Såhär fint såg det ut på skärmen, totalt hade jag 23 st elektroder och var videoövervakad av två kameror dygnet runt och om jag skulle flytta mig i rummet så skulle kamerornas riktning flyttas till mig.

En dag fick jag träffa vårdhunden Livia som är en Labradoodle, en kvinna som hade en forskning "Hund inom barnsjukvården" och jag tyckte det var en riktigt bra forskning då djur gör skillnad, djur ger en starka känslor.

Superfin selfie...

Mamma fotar lagomt fina bilder på mig...

Från den här matlistan fick vi bestämma mat varje dag till både lunch och middag och maten var faktiskt ganska god speciellt pannacottan vi åt till efterrätt varje dag ;)

Man kunde också välja sallad med olika tillbehör och Västkustsalladen med pasta var riktigt god!

Nu är det bara vänta på att läkare, kirurger, biomedicinsk analytiker ska kolla på mina Magnetkamera bilder och resultaten från mitt EEG och se hur vi ska fortsätta, om det kanske kan bli en operation.

Bildbomb från Storfjäten/Fjätervålen

2016-03-14 @ 20:39:32
Har haft en jättehärlig helg i Storfjätern/Fjätervålen med Naturguidningsgruppen!

Superfint väder, massa skidåkning, härliga människor och många bilder blev det under en helg!
Vi åkte upp i fredags morse och när vi kommit upp så packade vi in allt i stugan, åt lite lunch och sen drog vi ut i skidspåren hela gänget på några kilometers tur upp på fjället.

I lördags morse gick vi upp tidigt och åkte mot skidbacken för en superfin dag i underbara pistar och även superhärlig offpist. En toppen helg om man frågar mig!
Utsikt från Fjätervålen med fina pister och fin offpist.

Elias, min kompanjor i dem blåa pistarna, dem härliga 3km långa pistarna!

Älskar't

Så härlig offpist det var, kommer gärna tillbaka

Berguven och Fjällugglan blev våran favorit!

Gänget på skidtur!

Uppe på fjället

Härliga vyer

Elias, min kompanjor

Lisa, jag och Elias på fjället

Så härlig bild uppe på fjället!

HELA GÄNGET!

Josefin!

I stugan jag och Byron!

Johanna druttar i bäcken på åkern!

Vi har haft en jättebra helg!