Gör mer än vad jag klarar av

2016-02-24 @ 13:23:15
När man mår dåligt kan det vara skönt att skriva av sig, prata med en vän, eller någon som man känner sig trygg att prata med. Eftersom jag har lätt att prata med folk och tycker att det är kul, så kan jag prata med nästan vem som helst som är villig att lyssna. Men oftast är det mamma, bästa vän, närmsta vännerna, pojkvän, lärare eller mormor/farmor. Idag var en sån där jobbig dag, då jag försöker mer än vad jag klarar av. Oftast tänker jag att jag kan om jag vill. Men ibland funkar inte ens det. Vissa dagar blir det bara för mycket och att det har det varit fullt upp. Det är mycket i skolan, uppgifter efter uppgifter, grupparbeten och redovisningar. Massa snack om APL och snart ska jag till Uppsala också. Men som skönt är iaf att jag får sportlov på fredag och får vara hemma en hel vecka och bara chilla!
 
Idag var den där dag då jag inte klarade mer, det var för mycket och jag klarade inte det. Vi skulle ha redovisning inför klassen och vanligtvis har jag inte svårt för det när det väl är dags, först är det lite läskigt innan. Men det brukar gå bra, som det gjorde för mig och Amanda igår med vår redovisning om Etologi Studie på Skäggagamer. Men idag bröt jag ihop inför klassen och visade verkligen då att jag inte klarade mer. Jag vaknade och mådde dåligt, men kämpade på ändå som jag brukar göra. Men jag klarade det inte och fick lov att gå hem från skolan. Efter att ha sovit i över en timme och fått prata med mamma känns det lite bättre.
 
Nu myser jag i soffan med lite glass och som Issa säger "Glass är det bästa botemedlet som finns!"
Jag känner iaf att jag lär mig av det här, att jag helt enkelt inte klarar allt.
 
 Mys med Kevin & Sally :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: