Hänt mycket nu!

2015-05-03 @ 21:38:30
I veckan har det varit besök till Strutsfarmen i Borlänge, Nationella Prov, Valborg, Rättviks marknad, öppet hus och kosläpp på skolan, vilket gjort att bloggen fått stå på  sidan när det händer så mycket . Men nu hade jag lite tid över och kände att det var ett tag sen jag bloggade!
 
Det blev en kort vecka och roliga vecka. i Tisdags var min klass på studiebesök på strutsfarmen i Borlänge och det var spännande, men för att detta inlägg inte ska bli allt för långt så skriver jag om det i kommande inlägg. 
 
Jag och Elsa stannade kvar i Rättvik på Valborg då vi hade planer att stanna kvar över helgen. Så i Torsdags satt vi inne hela kväll när det regnade och var kallt ute. Elias, Lina och Simone kom till Plogen och åt middag, spelade Wii och kollade på film med oss tills sista bussen gick hem. Efter det kom Mimmi över och vi spelade Monopol hela kvällen. Det var jättekul!
 
Fredagen började med att vi gick till Djurhuset och hjälpte till där fram till Lunch och sedan gick vi hem igen för att städa och fixa i ordning då Jonna och Matilda (Elsas kompis) skulle komma på besök. Vi gick och mötte dem vid tåg/buss och sen fixade mat tillsammans och hade en rolig kväll tillsammans med olika sällskapsspel.
 
 
Våra nykläckta landsköldpaddor!
 
Igår, Lördag var det Öppet Hus på skolan, jag och Elsa hjälpte till att visa runt på internatet och svara på frågor av föräldrar och elever. Det var roligt att få hjälpa till. Men det som var mest roligt denna dag var när vi visade Jonna och Matilda runt på vårt skolområde såsom Djurhuset, Stallet och runt Laugården. Det var sjukt mycket folk där då. För alla ville se de glada korna som äntligen skulle få komma ut. Det var alltså koutsläpp och hela rättvik kom dit för att titta!
 
 
 
 
 
Efter Öppet Hus och kosläpp gick vi tillsammans ner till Marknaden och gick runt och kikade. Vi gick och kollade i timmar, där träffade jag fler jag kände. Isaac och Elias gick med oss en stund. Och sen kom även sakande Issa som jag inte träffat på evigheter. Jag och Elsa åkte också karusell.
EN BRA DAG HELT ENKELT, ÄVEN OM INTE VÄDRET STOD PÅ VÅR SIDA!
 
 
Gott på marknaden! Köpte ingenting, men det är roligt att bara kolla!
  
 
Mormor och Morfar kom över på fika på eftermiddagen då jag bakat en liten sockerkaka, Mums!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: