Äventyr i Mora

2015-03-18 @ 21:45:08
Tredje dagen i djurhuset. Och en eftermiddag i Mora med schyssta vänner. En helt okej dag det här! För mig var det dags att ta hand om fåglarna idag och eftersom Rasmus inte var där så fixade jag med ute djuren också. 
 
På eftermiddagen flyttade vi några höns till en ny inhängnad. Våra fyra Hedemora höns/tupp skulle få para sig så att vi får nya renrasiga höns att kunna sälja.
 
Jag och Elsa bar hönsen från hönshuset till det nya placet. Det tog ett tag tills vi fått dit alla. Men när man väl fått tag på en så var det inte så svårt. Me det var ju det att kunna få tag på den också. Jag fick till det ganska fort med två av hönsen. Men Elsa hade det lite svårare med tuppen.
 
Fick lov att sköta om de här idag. Dom är riktigt läskiga och jg var rädd att bli biten nr jag var där inne och inte nog med det så smet en av papegojorna. Men vi fick till det.
 
Efter "jobbet" följde jag och Simone med Lina, Isaac, Elias och William till Mora. Först ett stopp på donken och sen fortsatte vi på äventyr i Mora.
 
Här var en väldigt lång bro, under bilbron, över daläven. Det var kul att gå där men också läskigt!
Vi hade iallafall en kul kväll och vi sa att det måste göras om! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: