Söt och kolla på...

2015-07-21 @ 12:27:00
Åh gud va kul att ha en kattunge! Så söt och så mysig! Men inte förens man skaffat den där urgulliga lilla kattungen, då förstår man att det inte är så lätt. Trots mina tidigare 6 kattungar så har inte jag uppfattat att det var så jobbigt att uppfostra en kattunge, men det kan ju också bero på att jag bara var en unge. Nu när jag har längtat efter en söt kattunge att mysa med, då vet jag inte varför jag längtat? Efter några dagar med en kattunge i hemmet står jag knappt ut. Tänkt dig att ha nånting litet, som är överallt och förstår ingenting. Jag blir så arg och irriterad, men samtidigt är det så svårt att bli arg på den söta ovetande kattungen. Men att ständigt behöva säga "Nej" till sötnosen för att han är överallt, det tar från ens humör. I alla fall när man inte har sånt bra tålamod för att säga "Nej" 30 gånger när kattungen försöker hoppa upp på matbordet. Att ett "Nej" så självklart betyder att man inte får göra nånting i våra öron, det är kattungen helt oförstående om. Han vet inte vad "Nej" betyder och knappt heller vad han heter. "Men det är ju därför vi ska lära honom", får jag hela tiden höra av min mor när jag tappar hoppet för att han inte förstår. Jag börjar tycka mer och mer att han är dryg och jobbigt. Han vill vara överallt, till och med där han inte får plats. Kattungen förstår inte att det är varmt i ugnen, att han blir klämd mellan dörren eller att han har sönder soffan. Han är bara där, ivägen, dryg och jobbig. Men ändå så söt och gullig. Ja vad ska man göra då? Jag vill att han ska växa upp, för att som katt förstå att han inte får vara på matbordet. Men jag vill ju ha min söta lilla kattunge. Hur gör man då? Jag antar att man står ut med kattungen, även när han väcker en på natten, biter på händerna och sladdar eller när han mördar fötterna under täcket. Jag hoppas att han snart ska förstå vad som inte är okej och lyssna på ett "Nej". Jag vill vara lycklig som får ta hand om en söt liten kattunge, som sover vid min sida, myser på min mage och som ser upp till mig. Jag vill ha honom! Men inte som en dryg kattunge...
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: