Strawberry Cheesecake Fat Bombs

2016-01-23 @ 20:52:55
Pinterest levererar intressanta recept och jag som älskar att baka fick bara lov att baka dessa :) 
Som krämig glass i muffinsformar på LCHF vis.
 
 

Ingredienser:

70 g jordgubbar, färska eller frysta

150 g färskost, mjukt

60 g smör eller kokosnötolja, mjuknade

2 msk pulveriserad erytritol eller stevia

1 vaniljstång eller  1/2 - 1 msk vaniljextrakt

 

Instruktioner:

1. Lägg cream cheese och smör i små bitar i en skål. Låt stå i rumstemperatur i 30-60 minuter tills det har mjuknat. Se till att smöret har mjuknat, annars blir det svårt att blanda och uppnå en slät textur. Det är vikigt att Inte värma smöret mikron, för att blandningen ska hållas fast.

2. Lägg jordgubbar i en skål och mosa dem med hjälp av en gaffel.

3. Sedan tillsätter du det pulveriserade Erytritol (eller stevia) och vaniljextrakt och blandar väl. Innan du blandar ihop jordgubbar med de återstående ingredienserna, se till att de har uppnått rumstemperatur.

4. Lägg jordgubbsblandningen till skålen med mjukt smör och färskost efter att de har blivit mjukt.

5. Använd en hand visp eller en matberedare och blanda väl.

6. Häll upp smeten i små muffins silikonformar eller godis formar. Ställ i frysen i ca 2 timmar.

7. När dem är klara, lägg dem i nån slags låda och förvara i frysen och njuta av när som helst! :)

 
STEG FÖR STEG:
 
Det här inklusive vaniljextrakt använde jag. Jag hittade tips om Icas Stevia Strö men på affären fanns det bara Sötströ som såg exakt lika på förpackningen... Så jag googlade och där läste jag att det var liknande och tänkte att det skulle funka ändå!
 
Jag klickade ut Cream Cheese och bitar av Smör på ett fat och lät det stå i nästan en timme för att mjukna.
 
Jag mosade jordgubbar på ett fat med en gaffel.
 
Jag blandade i Sötströt och vanligextrakt.
 
Sedan blandade jag allt i en slags stavmixer.
 
När allt var blandat till en hyffsat slät smet var det bara att...
 
Hälla upp smeten i formarna och ställa in i frysen i cirka 2h!
 
Sen är det bara att äta!
 
LYCKA TILL!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: