American Idiot Musikal

2016-01-25 @ 10:10:01
Som det Green Day fan jag är så har jag planer på att se den musikal som gjorts på Green Days album American Idiot som innehåller flera bra låter och om det är en bra musikal så är det riktigt kul att kolla på! Jag gillar historierna från låtarna på skivan och därför tror jag att det kommer bli awesome :) Vet inte när jag ska hinna med att åka till Stockholm då det är mycket som händer, i skolan och allt med epilepsin och så.
 
"Den 20 februari har rockmusikalen American Idiot premiär på Cirkus i Stockholm. American Idiot är baserad på punkrockbandet Green Days klassiska skiva med samma namn och har gjort succé på Broadway i New York där den vunnit två Tony Awards och en Grammy för Bästa musikalalbum. American Idiot är ingen vanlig musikal utan mer som en pampig rockkonsert med sångare, dansare och ett liveband som gestaltar Green Days klassiska hits på scen."
 
Jag tror inte att det här kommer bli som en vanlig musikal, alla bara trashar min idé på att gå och se på musikal... Men jag bara älskar det, dock hade det varit mycket häftigare om Billie Joe hade spelat huvudrollen som han några gånger gjort på Brodway ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: