Norrland 2016

2016-04-03 @ 14:06:42
Hemma efter en vecka i Norrland där jag firar påsk med familjen varje år. I år blev det bara pappa, minsta kusinen, farmor och farfar. Tråkigt nog följde farbror och bror inte med. Men pappas kusiner och mina tremänningar var där, så vi var ett helt gäng iaf! Under veckan har det bllivit skoteråkning, afterski, tolkning, släktmiddag och fiske. 
 
Höjdpunkten var nog när vi var ute och fiskade en hel dag på mitt favoritsele. När jag satt och pimplade fick jag upp 18 öringar ur samma hål, vilket var jättekul med dock inte så stora fiskar. Innan vi skulle åka hem borrade min pappas kusin ett sista hål och då fick han en abborre så fort han hade ner kroken och en till igen.
Då borrade vi alla hål runt om han och alla vi fick jättemyket fisk! Under den tiden kanske vi fick upp 100 fiskar tillsammans och det bästa var att kanske hälften var runt halv kilo! 
 
Även om det var snålt med snö på vissa ställe och var lite för varmt någon dag så hade jag en härlig vecka tillsammans med familjen :)
 
Bilder från en dag uppe på fjället! Även om det var lite snö så var det fint och tur med vädret hade vi också!
 
 
 
 
Grönfjälls toppen som vi var upp på förra året!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: