APL / Praktik

2016-04-30 @ 23:42:00
Nästa vecka är det dags för min första praktik vecka av de 7 veckorna innan sommaren och de 2 veckorna efter sommaren. Det ska bli jätteroligt att få ut och jobba praktiskt och se hur det funkar på olika ställen. Det kommer bli jättespännnde, men ändå nervöst att åka iväg. Jag ska vara på Orsa Rovdjurspark, Parken Zoo, Sundborns Lantbruk och Arken Zoo.
 
                                        
 
 
Så i fredags flyttade jag hem från internatet. Med bilen proppfull och en lägenhet helt tom åkte jag därifrån och kommer inte tillbaka förens i September... Men då till ett annat boende... Det känns sorligt att lämna stället där man bott i ett år, men man får se från den ljusa sidan, jag ska få gå ut på APL i 9 veckor!
 
                                     
 
 
Mina två första veckor ska jag vara i Orsa på Rovdjursparken tillsammans med Elias. Där ska vi bo på ett vandrarhem och under dagarna jobba på djurparken. Vad vi exakt kommer få göra vet jag inte. Men det blir inget gosande med djuren iallafall. 
 
                                       
 
 
Efter jag har varit i Orsa blir jag ledig i en vecka innan jag åker till Parken Zoo i Eskilstuna tillsammans med Nelly. Det känns nog mest nervöst då jag ska åka längre hemifrån och ska vara där i tre veckor. Men kul hoppas jag att det blir. 
 
                                       
 
Sundborns Lantbruk
När sommarlovet börjar blir jag ledig i en vecka för att sedan ha två praktik veckor hos Bröderna Bengtsson, ett lantbruk i Sundborn. Det blir skönt eftersom det inte är så långt hemifrån. Då följer Elias med mig hem och bor hos mig i två veckor. Det ska bli kul då jag hört gott om killarna som äger lantbruket. Hoppas att det blir fint sommarväder då!
                                                                                               
I augusti när skolan börjar, så åker jag inte tillbaka till Rättvik och sätter mig vid skolbänken. Då kommer jag bo kvar hemma i Falun i två veckor och ha praktik på Arken Zoo. 
 
                                               
 
Jag tänkte att jag kanske ska försöka vara mer duktigt på att blogga och berätta vad jag får göra och vad som händer under min praktik. Men vi får se om jag har tid!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: