Kolmården

2015-09-22 @ 19:03:15
Tre fantastiska dagar på Kolmården med klassen och jag kom hem med erfarenheter, minnen och över 800 bilder. Under dagarna vi var där hade vi utbildning inom etologi. Det var en etologikurs på 3 dagar och det vi fick göra var att göra en etologisk studie av en eller två djurarter, studera i 2h och redovisa för klassen. Vi gick runt inne på parken och fick se de flesta djuren, många på närme håll än man nånsin gjort förut. Eftersom parken har stängt under veckodagarna så var det inga besökare där så vi var inpricip själva på hela parken. Det var 3 roliga och lärorika dagar där. Det som jag tycket var roligast var att få se delfinerna, delfinuppvisning och gå runt inne på tropicariumet. Vi fick även se Rovfågel uppvisning, se elefant träning, gå in i Lejon kulan, gå inne på safariparken, mysa med getterna och killingarna. Jag kan säga att det var rolig upplevelse och jag hoppas att jag nångång kunde få jobba där! Det verkar så kul! Vi får se vad som händer i framtiden!
 
Med tanke på att jag tog över 800 bilder så var det svårt att välja ut några... Miniatyr bilder går att klicka på för att förstora!
 
Aligator...
 
Haj...
 
Nätpyton...
 
Tigrar...
 
 
Studerade Kameler under den Etologiska studien...
 
Jag studerade Putin...
 
Tillsammans med Eias och Elsa...
 
När hela klassen fick mysa med killingarna...
 
Noshörningarna smälter in som stenar...
 
 
            
Dhole, Surikat, Elefant, Zebra Giraff, Delfin, Säl, Röd Panda, Varg
 
   
Getter och mys med Killingar
 
Från Etologisk Studie:
      
Jaken Mary, Kamelen Putin och Kulan
 
 
Schimpanser och Gorillor
 
 
 
Tigrar
 
 
Från Rovfågel uppvisningen:
    
Berguv, Marknäshorns fågel, Juggerfalk
 
Från Tropicariumet:
 
                   ¨  
Apor, Surikater, pilgiftsgroda, Scorpion, Rockor, Haj, Doris & Nemo, Nätpyton, Aligator
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: