Helgen i Stockholm

2015-10-27 @ 11:21:56
Äntligen höstlov och lovet började med en härlig helg i Stockholm med familjen! På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt och träffades vid stationen för att ta tåget till Stockholm. Vi hade ingen aning vad vi skulle hitta på.

Men när vi kom fram så gick vi till hotellet Radisson Blu Waterfront och lämnade vårt bagage.

Vi tog en taxi ifrån hotellet och åkte iväg och det enda vi visste var att vi skulle åka och äta brunch...

När vi kom fram blev vi mött av det här tornet och jag visste att det var en restaurang där uppe....

När vi väl var uppe i kaknästornet så fick vi jättegod brunch...

Och vilken fantastisk utsikt det var över den stora staden!

Vi gick upp längst upp i tornet och då var vi 155 m upp...

Efter brunchen i Kaknästornet tog vi bussen in till stan och gick runt där och kikade i affärerna i några timmar tills vi gick till hotellet och checkade in på våra rum... Lika så var det fin utsikt från hotell fönstret!

Efter att vi chillat ett tag på hotellet så gick vi ut för att äta middag och vi åt på Belgobaren...

Vi alla blev jätte nöjda över våran mat, jag och syskonen tog flankstek och den var gudomligt god! Kan verkligen rekomendera den här restaurangen då det var bra service, mat och över 100 ölsorter för den som gillar öl!

Efter den goda middagen skulle vi befinna oss på nytt ställe kl. 21...

Då kom vi fram till Ice bar och det var jättehäftigt, det var 7 minusgrader där inne och vi fick sånna här snygga kappor på oss...

Och vi fick goda drinkar i isglas!

Sen gick vi tillbaka till vårat hotell och satt där vid baren till vi gick och la oss...

På Söndagsmorgonen packade vi ihop våra grejer, åt god hotell frukost och lämnde hotellet... Sen gick vi runt på stan i några timmar innan vi tog tåget hem igen... Tack pappa och Ullis för den här helgen!